vineri, 7 iunie 2013

The Woman, conferinta de business feminin la a doua editie - partea a doua



Cea de a doua ediție a conferinței de business feminin The Woman, deși structurată în paneluri ca și cea de data trecută, a avut un ton mult mai cald, mai relaxat și mai deschis. 

Locația a fost bine aleasă, asigurând participarea în condiții foarte bune a celor 360 de femei prezente, atât la conferința propriuzisă, cât și la evenimentele adiacente. O impresie deosebită a făcut standul de prezentare a creațiilor designerilor clujeni pe care Blandiana Pop de la Boudoir Designers Boutique l-a amenajat în spațiul de discuții. Foarte apreciate au fost de asemenea prezentarea de modă Escada, prezentată în foaierul sălii de conferințe de manechinele alese de Romanița Iovan, degustarea de vinuri sau lansarea de carte de la sfârșitul celei de a doua părți a conferinței.

Moderatoarea conferinței a fost Raluca Anton Zaharie, o prezență placută, discretă și elegantă, care a făcut față cu profesionalism provocării unui adevărat maraton de o zi. Ea este Managing Partner la PsyLife Clinic, fiind doctor în psihologie şi psihoterapeut specialist. Pe lângă aceasta, colaborează cu mass media pe diverse proiecte de televiziune sau de presă scrisă. Combinaţia celor doua pasiuni ale ei s-a dovedid a fi şi în cazul de faţă una câştigătoare.

Primii invitați în deschiderea evenimentului au fost Emil Boc (primarul Clujului), Mihaela Rus (Vitrina Advertising), Alice Botnarenco (Rent a Car Kapitolium) și Bogdan Ciocian (Libero Events). Am aflat cu această ocazie de la doamna Mihaela Rus, fondatoarea Asociației Femeilor de Afaceri Cluj, că în 2013 orasul Cluj se va constitui în centrul business-ului feminin, adică aici va avea loc Conferinţa Naţională a CAFA, editia a XI-a. Odată cu preluarea secretariatului CAFA pe anul 2013 de catre AFA Cluj, asociaţia se ocupă de corespondenţa şi informarea asociaţiilor din cadrul coaliţiei, de actualizarea site-ului CAFA, organizarea Conferinţei Naţionale a CAFA şi de îndeplinirea programului de activităţi.

Pentru primul panel au fost invitate sa vorbeasca în fata invitatelor doamnele Olga Stanciu, Amalia Sterescu și Raluca Georgescu (Allegro Grup Romania). În cadrul panelului subiectul de bază a fost distincția între termenul de leader şi cel de manager. Unul dintre conceptele nou introduse a fost cel de leadagement– o combinaţie între leadership şi management. S-a discutat de asemenea pe marginea ideii că noi înşine ne punem cele mai multe dintre piedicile care apar în calea succesului nostru profesional. Un aspect care a atras interesul majorităţii doamnelor din sală a fost alternanța dintre viața profesională și cea familială. Invitatele au recunoscut că este foarte greu să menţii acest echilibru şi că soluţia ar fi prioritizarea uneia dintre cele două în momente diferite ale vieţii, în funcţie de necesitaţile de moment. Întotdeauna alocam mai mult timp unuia dintre aspecte în detrimentul celuilalt şi jonglam mereu, încercând să le menţinem în echilibru per total, fiind uneori mai mult manageri şi alteori mai mult soţii şi mame, în diferite momente ale vieţilor noastre una sau cealată faţetă devenind prioritară.
Persoanele prezente au avut plăcerea să o cunoască pe Olga Stanciu, director adjunct Jolidon, o doamnă de excepţie cu un discurs convingător, care a vorbit despre a fi lider/manager şi a trece cu succes peste toate obstacolele apărute de-a lungul timpului. La împlinirea a 20 de ani de existență a brandului de renume internațional, doamna Stanciu a făcut bilanţul tuturor lucrurilor extraordinare legate de compania Jolidon care s-au întâmplat în tot acest timp. A vorbit cu aceeasi naturaleţe şi graţie despre evoluție, succes, dezvoltare, dar şi despre criză şi momentele dificile, despre toate lucrurile care au făcut din firma pe care o conduce cu succes şi cu multă dragoste ceea ce este acum, un brand cunoscut şi apreciat la nivel mondial.

Printre preferatele publicului a fost şi Amalia Sterescu, prima femeie care deţine un rol de vice-preşedinte în cadrul Oracle USA. Tot despre leadership versus management a vorbit şi această doamnă incredibilă, mamă a trei copii şi femeie cu o carieră impresionantă, care spune că nu doar la servici facem management ci şi acasă (de suport, logistic şi operational). Ea a vorbit atât despre termenul de leader vs cel de manager, precum şi despre cel de mamă şi soţie, crezând cu tărie că toate acestea pot fi combinate cu success în cantitati variabile, în funcţie de priorităţile impuse de un anumit moment al vieţii.

Cel de al doilea panel a fost dedicat stilului vestimentar în afaceri. Irina Markovits, apreciat jurnalist de modă și consilier vestimentar, a vorbit despre găsirea stilului personal care ne definește, fiind potrivit în business, dar și în afara locului de muncă. Am putut să ascultăm sfaturi pertinente, ilustrate cu exemple concrete, cu privire la stilul vestimentar potrivit fiecăreia dintre noi în funcție de conformația corpului, culoarea ochilor, părului sau pielii, și nu în ultimul rând de domeniul în care activăm.

Foarte aşteptate au fost invitatele celui de al treilea panel, Andreea Marin si Romanita Iovan, prezente în faţa doamnelor din sală pentru a vorbi despre brandingul personal şi despre pasiunea în muncă. Andreea Marin a participat la eveniment în calitate de speaker, reprezentant al fundației Prețuiește Viața și ambasador AVON, alături de Romanița Iovan, cunoscut designer vestimentar şi reprezentant Escada în România. Cele două doamne au purtat discuții libere şi relaxate cu femeile din public despre diversele aspecte care le motivează să meargă mai departe şi punctele de cotitură din viața lor. Schimbul de întrebări şi răspunsuri s-a făcut natural, fără rezerve, disponibilitatea de dialog real a celor două invitate impresionând în mod cert audienţa numeroasă.

Andreea Marin, fără a încerca să ofere un model general valabil a vorbit despre sine, spunând că a cautat să ajungă pe un drum care sa nu fie forţat, ci să se potrivească în mod natural, şi că în ceea ce o priveşte consideră că este bine să fii serios în ceea ce faci, deoarece pasiunea creşte atunci când ai satisfacţia lucrului bine făcut. Pentru ea, valoare înseamnă să faci ceea ce spui, iar ceea ce construim trebuie să fie pe termen lung, fără avantaje de moment.

În ceea ce o priveşte pe cunoscuta creatoare de moda Romanița Iovan, aceasta consideră că trebuie să ne găsim motorul care ne stârneşte pasiunea, care e esenţială pe orice plan şi, mai presus de toate, trebuie să avem coloană vertebrală în orice am întreprinde.

Sarcina dificilă de a vorbi chiar înainte de pauză si după panelurile foarte interesante de dinaintea ei a revenit cu real succes Denisei Mihai, specialist CSR Avon, care a detaliat importanța responsabilităţii sociale şi a implicării companiilor în comunitate, dar şi beneficiile de imagine care vin odată cu acest tip de acţiuni dedicate comunităţii.

După binevenita pauză de cafea a urmat panelul dedicat artei războiului în business, în cadrul căruia doamnele Elena Grecu (avocat, Nomenius), și Andreea Iftimie (medic estetician, Coquette Beauty Clinique), au dezbătut importanța protejării mărcilor şi a înregistrarii brand-urilor la OSIM, și au prezentat pericolele potenţiale în cazul unei competiții neprincipiale.

În cadrul panelului următor, dr. Claudia Corega (CEO QSmile) a prezentat importanţa şi beneficiile cercetării în proiectele de business punând, aşa cum era de aşteptat, accentul pe inovaţiile aduse în domeniul medical.

Apoi, reprezentanţii Mediatic au prezentat o mult aşteptată selecție de zece aplicații de business pentru telefonul mobil care pot fi de folos unei femei de afaceri în munca ei.

Conferința propriuzisă s-a încheiat cu panelul susţinut cu mare success de doamna Larisa Petrini, managing partner Saatchi & Saatchi, care a discutat liber despre munca de PR și eforturile începutului de carieră, dar și despre cum a învăţat să își organizeze munca în așa fel încât să fie și o profesionistă la serviciu și o mamă dedicată acasă. Modelul propus de ea presupune eficientizarea si maximizarea timpului (“discipline is freedom”), astfel încât să mai avem timp să ne bucurăm şi de noi şi de familie, în afara carierei. Vorbitoarea a evidenţiat faptul că este foarte important să încerci să îţi acorzi timp de calitate, dar şi că echilibrul vine cu greu, deşi este realizabil.

Partea a II- a

Material realizat de Cristina Mihaela Pop

Foto: Lucian Zaharie Anton , Cristina Mihaela Pop

aprilie 2013
Business Woman Magazine