vineri, 7 iunie 2013

Claudiu Ferko, un om cu suflet frumos, intr-o lume a frumosului





L-am intalnit pentru prima data pe Claudiu Ferko intr-un context total diferit de cel in care m-as fi asteptat si anume cel al caritatii. Era vorba de o serie de evenimente in cadrul carora Cluburile Lions din Cluj Napoca strangeau fonduri ce urmau a fi folosite in sprijinirea copiilor cu deficiente de vedere, la care acesta lua parte activa. Ulterior, l-am revazut intr-un moment similar, atunci cand si-a oferit sprijinul in campania de sustinere a copiilor defavorizati in efortul lor de a nu parasi scoala, si mai mult, de a avea acces la scoli de elita. Mai precis, era vorba de un eveniment de strangere de fonduri pentru burse scolare, pe care Claudiu Ferko a acceptat cu entuziasm sa-l sprijine. Atunci am inteles ca actiunile sale nu erau intamplatoare si ca am intalnit un om la fel de frumos la suflet ca si coafurile elegante si sofisticate pentru care era deja celebru .
 
Povestea lui Claudiu Ferko este una de success. Coafura este viata lui si de aceea ii ocupa tot timpul. Face exact ceea ce si-a dorit. Lucreaza in domeniul frumosului din anul 2000, din momentul in care a participat la un curs de calificare ca si coafor. La inceput a schimbat doua locuri de munca, in cadrul a doua saloane foarte cunoscute din oras, ambele cu standarde ridicate de calitate. Ulterior, in anul 2008, si-a deschis salonul propriu, pe care l-a numit Kaila. A incepe pe cont propriu o afacere a fost o adevarata provocare. Afacerea a crescut insa in timp de la doi oameni, la 6 persoane doar pe partea de hair-styling, plus serviciile de manichiura si cosmetica, care implica alti trei oameni. A inceput ca majoritatea intreprinzatorilor de la zero, si a trecut peste toate greutatile inerente, ajungand in timp sa conduca o afacere de real success. Bucuriile lui cele mai mari sunt legate de salonul pe care il conduce, deoarece meseria sa este viata lui. Desi are asteptari mari de la oamenii impreuna cu care lucreaza, Claudiu Ferko le ofera tuturor sansa sa arate ce pot. In timp si-a creat o echipa foarte buna, asa cum si-a dorit, iar satisfactia lui e data de bucuria de a lucra el insusi pentru clientele sale si de a avea alaturi oameni de calitate impreuna cu care sa faca echipa.  Satisfactia profesionala cea mai mare i-au adus-o recunoasterea internationala, dar mai ales clientele multumite care revin mereu la salon cu aceeasi placere. Lor li se adreseaza intreg efortul de perfectionare continua  si de oferire a celor mai bune servicii.

In domeniul dvs de activitate continua perfectionare si cunoasterea celor mai noi tendinte reprezinta o necesitate. Va rog sa ne spuneti cateva lucruri despre acest aspect.
Claudiu Ferko: De-a lungul timpului (2000-2011) am participat la numeroase seminarii si cursuri de perfectionare avand ca tema coafura pe par lung, sustinute de traineri nationali recunoscuti. In ultimii doi ani (2010, 2011), am avut onoarea sa pot participa la cursurile de perfectionare ale Academiei Wella, Long Hair Techniques, sustinute la Londra de Patrick Cameron, considerat numarul unu in lume in cea ce priveste coafura pe par lung. Cu aceasta ocazie am luat contact direct cu cele mai noi tendinte si noutati in domeniu, inclusiv cu propunerile acestuia pentru 2012. A lucra sub directa indrumare a unui maestru si a primi recunoasterea internationala a calitatii muncii depuse a insemnat mult pentru mine ca si specialist.

Care sunt cele mai importante concursuri si evenimente la care ati luat parte?
Claudiu Ferko: Concursul  Les Nouvelles Esthetiques 2007, Bucuresti; Gala Wella 2007, Colour Award, Bucuresti;  preselectia Gala Wella Cluj Napoca 2008, Gala Wella 2008 Bucuresti;  preselectia Gala Wella Cluj Napoca 2009; Gala Wella 2009; Targul International  , Londra, 2009;  Festivalul de Moda de la Iasi Romanian Fashion Week 2010; preselectia Gala Wella Cluj Napoca 2011 si Gala Wella 2011 sunt doar cateva dintre acestea. Multe dintre aceste participari, jurizate de specialist nationali si internationali, s-au soldat cu premii, care ma onoreaza si ma obliga in acelasi timp sa fiu mereu mai bun.

In ultimul timp ati inceput sa participati ca si stilist la prezentari de moda impreuna cu echipa Wella Professionals 
Claudiu Ferko: Romanian Fashion Week, unul dintre cele mai importante evenimente de modă din România, desfăşurat la Iaşi, aduce anual in prim plan ultimele colecţii ale designerilor români. Incepand cu anul 2010, tendinţele vestimentare sunt interpretate în coafură de către echipa Wella Professionals. Sub coordonarea maestrului Constantin Ilie, 20 de stilişti Wella Professionals au creat in cadrul evenimentului coafuri pentru mai bine de 200 de modele. Eu am fost unul dintre acesti stilisti, participarea la eveniment fiind o adevarata provocare profesionala si o deosebita placere in acelasi timp. Intalnirea directa cu moda este  o experienta pe care imi doresc  sa o repet si cu alte ocazii.




Care este in principal imaginea clietei care calca pragul salonului Kaila si cum va adresati acestei categorii de doamne?
Claudiu Ferko:  Clientele salonului sunt in principal femei de afaceri, independente financiar, clasice, elegante, ingrijite, care stiu sa aprecieze calitatea serviciilor ce li se ofera si care revin constant, multumite fiind de acestea. Cea mai mare satisfactie a unui hair-stylist este bucuria sincera a clientei care se priveste in oglinda. De aceea noi oferim o abordare personalizata a clientelei, caci indiferent de apartenenta la o categorie sau alta, fiecare clienta este unica si merita sa fie tratata ca atare. Echipa noastra isi propune sa creeze pentru fiecare client un look unic si diferit. In relatia dintre clienti si echipa, un aspect forte important il reprezinta dialogul. Dorinta clientei sau a clientului este un punct de vedere important de care trebuie sa se tina cont. Toate acestea nu ar avea loc daca noi, echipa Salonului Kaila, nu am fi in primul rand prietenii si consilierii clientelor noastre in domeniul frumusetii. Va invitam sa cunoasteti un alt stil de salon de infrumusetare. Un salon care nu este un simplu prestator de servicii cu scopul exclusiv de a obtine profit. Un salon ce acorda o importanta deosebita fiercarui client in parte, din dorinta fidelizarii acestuia pe criterii obiective. Acestea nu sunt simple afirmatii pentru a ne face reclama. De aceea, suntem constienti de importanta unei continue educatii si pregatiri a tuturor membrilor echipei noastre, pentru a asigura excelenta serviciilor prestate clientilor nostri, dar si de necesitatea folosirii unor produse de exceptie. Orice hair-stylist pe care il veti intalni la Kaila trebuie sa aiba in consecinta: mult simt artistic, spirit de observatie, pregatire adecvata, experienta, si nu in ultimul rand, modestie.

Cat de importanta este, in opinia dvs., imaginea pentru o femeie de afaceri? Care este rolul hair-stylist-ului in aceasta ecuatie?
Claudiu Ferko: Impresia pe care o faceti celorlalti prin felul in care aratati este adesea cheia succesului dumneavoastra. Avand mai multa grija de imaginea dumneavoastra se schimba si modul in care va autoapreciati. Printr-un "look" potrivit veti dobandi o mai mare incredere in dumneavoastra. Aceasta incredere in sine va determina un mod de percepere diferit din partea celorlalti, categoric favorabil. Acordarea catorva minute pentru infrumusetare reprezinta, de fapt, atat de mult! Coafura face parte dintr-un ansamblu artistic ce include diverse si multiple variabile cum ar fi: vestimentatie, fizionomie, nivel profesional, nivel social, temperament, comportament, care trebuie toate luate in considerare. Un par frumos si sanatos, o tunsoare perfecta, o culoare de par care ti se potriveste, toate sunt absolut necesare daca esti o persoana care se respecta pe sine. Printr-un salon care se respecta vei avea parte de toate acestea, dar si de produse profesionale potrivite, alese sa ofere clientilor sai tot ceea ce este mai bun. Dar mai mult decat aceste produse, stilistii cu experienta si multa pasiune sunt o garantie in plus ca vei obtine rezultatele dorite de fiecare data.

Care sunt cele mai importante aspecte care scot in evidenta frumusetea parului ? Care este modul in care dvs sfatuiti clientele in alegerea celor mai bune combinatii si variante?
 Claudiu Ferko:  Parul iese in evidenta prin amestecuri de culori, prin tunsori de calitate si coafuri cu personalitate. Domeniu imaginativ, coafatul da posibilitatea de a crea stiluri de la cele mai naturale pana la cele mai sofisticate. Rock sau Glamour, totul se obtine prin coafura si styling. Pentru a atrage clienti in coafor nu mai este suficient sa stii sa faci o coafura, sa vopsesti si sa tunzi perfect, acest lucru este subinteles intr-un salon de prestigiu. Trebuie sa surprindem clientii cu o noua forma de a-i servi. Este o forma moderna, dar simpla, de a intelege coafura. Trebuie sa ne detasam de mentalitatea de “frizer”, mai ales la primul contact, in timpul primei conversatii cu clientii. Trebuie sa ne comportam ca niste profesionisti, sa ascultam foarte atent si sa intuim care sunt nevoile lor de imagine, in sfarsit, sa-i facem sa se simta unici , nu doar multumiti ca au ales coaforul nostru. Parul “vorbeste” si stilistul profesionist este singura persoana care ii intelege “limba”. Trebuie sa punem pe primul loc sfatuirea si informarea clientilor. Ne intereseaza parul tau ca si cum ar fi al nostru. Noi, stilistii, suntem singurii profesionisti care se dedica parului  si care iti comunica posibilitatile, fara sa le impuna. Te intrebam de starea parului, cum il simti si ce ti-ar placea sa imbunatatim. Vom tine cont de forma fetei si forma corpului – echilibrul formei - si de culoarea pielii si a ochilor –echilibrul culorii. Vom adapta o tunsoare nu doar dupa forma fetei, ci si dupa personalitatea ta. In solutia pe care ti-o oferim o sa conteze de asemenea si caracterul tau, profesia si necesitatile impuse de stilul de viata. Dupa ce ne informam, vom stabili tunsoarea tinand cont de moda si tendinte, scotand in evidenta trasaturile frumoase si ascunzand orice imperfectiune. Libertatea de exprimare prin alegerea culorilor si  posibilitatea de a jongla cu schimbarile radicale de look sunt date de garantia pe care o aduc produsele profesionale, de experienta acumulata de stilistii nostri, si de tendintele asimilate de acestia la seminariile specializate pe legile colorimetriei. Tehnica de colorare este supusa altor principii de aplicare a vopselei decat cele traditionale. Ce inseamna culoarea pentru noi? - colorarea devine o arta, parul se transforma intr-o panza pe care “pictorii” nostri se joaca cu nuante si reflexe dintre cele mai diferite dar care impreuna dau acel altceva dorit de orice femeie.  

Ce alte sfaturi le dati doamnelor care doresc un par frumos si ingrijit?
Claudiu Ferko:   Culoarea sau forma te fac mai frumoasa, dar asta nu este suficient, deoarece parul tau trebuie  sa fie de asemenea mai sanatos si protejat de radiatiile uv. Produsele profesionale de intretinere si tratament al parului iti ofera toate aceste lucruri, plus acea stralucire la care doar visezi.. Va sfatuiesc asadar sa alegeti ceea ce este mai bun in domeniu de infrumusetare, sa vedeti ce inseamna cu adevarat un par sanatos, pe care o sa-l obtineti inca dupa primul tratament aplicat in salonul de coafura. Puteti gasi in ziua de azi o gama completa de produse pentru ingrijirea si tratarea parului, incepand de la produse pentru reconstructia si repararea parului degradat, produse ce confera volum parului fin, produse de hidratare intensa pentru parul uscat si inspicat, produse de imblanzire a parului rebel, cret sau ondulat, produse ce ofera protectie impotriva factorilor nocivi pentru, produse pentru controlul matretii, produse de curatire profunda pentru toate tipurile de par, produse pentru ingrosarea firului de par subtiat, produse pentru mentinerea culorii vopselei de par, pe scurt, produse ce ofera parului stralucire, forta, rezistenta, vitalitate, adica tot ceea ce-i trebuie unui par sanatos.


noiembrie 2011
Business Woman Magazine