L-am intalnit pentru
prima data pe Claudiu Ferko intr-un
context total diferit de cel in care m-as fi asteptat si anume cel al
caritatii. Era vorba de o serie de evenimente in cadrul carora Cluburile Lions
din Cluj Napoca strangeau fonduri ce urmau a fi folosite in sprijinirea
copiilor cu deficiente de vedere, la care acesta lua parte activa. Ulterior,
l-am revazut intr-un moment similar, atunci cand si-a oferit sprijinul in campania
de sustinere a copiilor defavorizati in efortul lor de a nu parasi scoala, si
mai mult, de a avea acces la scoli de elita. Mai precis, era vorba de un eveniment
de strangere de fonduri pentru burse scolare, pe care Claudiu Ferko a acceptat cu entuziasm sa-l sprijine. Atunci am
inteles ca actiunile sale nu erau intamplatoare si ca am intalnit un om la fel
de frumos la suflet ca si coafurile elegante si sofisticate pentru care era deja
celebru .
Povestea lui Claudiu Ferko este una de success. Coafura
este viata lui si de aceea ii ocupa tot timpul. Face exact ceea ce si-a dorit. Lucreaza
in domeniul frumosului din anul 2000, din momentul in care a participat la un
curs de calificare ca si coafor. La inceput a schimbat doua locuri de munca, in
cadrul a doua saloane foarte cunoscute din oras, ambele cu standarde ridicate
de calitate. Ulterior, in anul 2008, si-a deschis salonul propriu, pe care l-a
numit Kaila. A incepe pe cont
propriu o afacere a fost o adevarata provocare. Afacerea a crescut insa in timp
de la doi oameni, la 6 persoane doar pe partea de hair-styling, plus serviciile
de manichiura si cosmetica, care implica alti trei oameni. A inceput ca majoritatea
intreprinzatorilor de la zero, si a trecut peste toate greutatile inerente,
ajungand in timp sa conduca o afacere de real success. Bucuriile lui cele mai
mari sunt legate de salonul pe care il conduce, deoarece meseria sa este viata
lui. Desi are asteptari mari de la oamenii impreuna cu care lucreaza, Claudiu Ferko le ofera tuturor sansa sa
arate ce pot. In timp si-a creat o echipa foarte buna, asa cum si-a dorit, iar
satisfactia lui e data de bucuria de a lucra el insusi pentru clientele sale si
de a avea alaturi oameni de calitate impreuna cu care sa faca echipa. Satisfactia profesionala cea mai mare i-au
adus-o recunoasterea internationala, dar mai ales clientele multumite care
revin mereu la salon cu aceeasi placere. Lor li se adreseaza intreg efortul de
perfectionare continua si de oferire a
celor mai bune servicii.
In domeniul dvs de activitate continua perfectionare si cunoasterea
celor mai noi tendinte reprezinta o necesitate. Va rog sa ne spuneti cateva
lucruri despre acest aspect.
Claudiu Ferko: De-a lungul timpului (2000-2011) am participat la
numeroase seminarii si cursuri de perfectionare avand ca tema coafura pe par
lung, sustinute de traineri nationali recunoscuti. In ultimii doi ani (2010, 2011),
am avut onoarea sa pot participa la cursurile de perfectionare ale Academiei
Wella, Long Hair Techniques,
sustinute la Londra de Patrick Cameron,
considerat numarul unu in lume in cea ce priveste coafura pe par lung. Cu
aceasta ocazie am luat contact direct cu cele mai noi tendinte si noutati in
domeniu, inclusiv cu propunerile acestuia pentru 2012. A lucra sub directa
indrumare a unui maestru si a primi recunoasterea internationala a calitatii muncii
depuse a insemnat mult pentru mine ca si specialist.
Care sunt cele mai importante concursuri si evenimente la care ati luat
parte?
Claudiu Ferko: Concursul Les Nouvelles Esthetiques 2007,
Bucuresti; Gala Wella 2007, Colour Award,
Bucuresti; preselectia Gala Wella
Cluj Napoca 2008, Gala Wella 2008 Bucuresti; preselectia Gala Wella Cluj Napoca 2009; Gala
Wella 2009; Targul International ,
Londra, 2009; Festivalul de Moda de la
Iasi Romanian Fashion Week 2010; preselectia
Gala Wella Cluj Napoca 2011 si Gala Wella 2011 sunt doar cateva dintre
acestea. Multe dintre aceste participari, jurizate de specialist nationali si
internationali, s-au soldat cu premii, care ma onoreaza si ma obliga in acelasi
timp sa fiu mereu mai bun.
In ultimul timp ati inceput sa participati ca si stilist la prezentari
de moda impreuna cu echipa Wella Professionals
Claudiu Ferko: Romanian Fashion Week, unul dintre cele
mai importante evenimente de modă din România, desfăşurat la Iaşi, aduce anual in
prim plan ultimele colecţii ale designerilor români. Incepand cu anul 2010,
tendinţele vestimentare sunt interpretate în coafură de către echipa Wella
Professionals. Sub coordonarea maestrului Constantin Ilie, 20 de stilişti Wella
Professionals au creat in cadrul evenimentului coafuri pentru mai bine de 200
de modele. Eu am fost unul dintre acesti stilisti, participarea la eveniment
fiind o adevarata provocare profesionala si o deosebita placere in acelasi
timp. Intalnirea directa cu moda este o
experienta pe care imi doresc sa o repet
si cu alte ocazii.
Care este in principal imaginea clietei care calca pragul salonului
Kaila si cum va adresati acestei categorii de doamne?
Claudiu Ferko: Clientele
salonului sunt in principal femei de afaceri, independente financiar, clasice,
elegante, ingrijite, care stiu sa aprecieze calitatea serviciilor ce li se
ofera si care revin constant, multumite fiind de acestea. Cea mai mare
satisfactie a unui hair-stylist este bucuria sincera a clientei care se
priveste in oglinda. De aceea noi oferim o abordare personalizata a clientelei,
caci indiferent de apartenenta la o categorie sau alta, fiecare clienta este
unica si merita sa fie tratata ca atare. Echipa noastra isi propune sa creeze
pentru fiecare client un look unic si diferit. In relatia dintre clienti si
echipa, un aspect forte important il reprezinta dialogul. Dorinta clientei sau
a clientului este un punct de vedere important de care trebuie sa se tina cont.
Toate acestea nu ar avea loc daca noi, echipa Salonului Kaila, nu am fi in
primul rand prietenii si consilierii clientelor noastre in domeniul frumusetii.
Va invitam sa cunoasteti un alt stil de salon de infrumusetare. Un salon care
nu este un simplu prestator de servicii cu scopul exclusiv de a obtine profit.
Un salon ce acorda o importanta deosebita fiercarui client in parte, din
dorinta fidelizarii acestuia pe criterii obiective. Acestea nu sunt simple
afirmatii pentru a ne face reclama. De aceea, suntem constienti de importanta
unei continue educatii si pregatiri a tuturor membrilor echipei noastre, pentru
a asigura excelenta serviciilor prestate clientilor nostri, dar si de
necesitatea folosirii unor produse de exceptie. Orice hair-stylist pe care il
veti intalni la Kaila trebuie sa aiba in consecinta: mult simt artistic, spirit
de observatie, pregatire adecvata, experienta, si nu in ultimul rand, modestie.
Cat de importanta este, in
opinia dvs., imaginea pentru o femeie de afaceri? Care este rolul
hair-stylist-ului in aceasta ecuatie?
Claudiu Ferko: Impresia pe care o faceti celorlalti prin felul in
care aratati este adesea cheia succesului dumneavoastra. Avand mai multa grija
de imaginea dumneavoastra se schimba si modul in care va autoapreciati.
Printr-un "look" potrivit veti dobandi o mai mare incredere in
dumneavoastra. Aceasta incredere in sine va determina un mod de percepere
diferit din partea celorlalti, categoric favorabil. Acordarea catorva minute
pentru infrumusetare reprezinta, de fapt, atat de mult! Coafura face parte
dintr-un ansamblu artistic ce include diverse si multiple variabile cum ar fi:
vestimentatie, fizionomie, nivel profesional, nivel social, temperament,
comportament, care trebuie toate luate in considerare. Un par frumos si
sanatos, o tunsoare perfecta, o culoare de par care ti se potriveste, toate
sunt absolut necesare daca esti o persoana care se respecta pe sine. Printr-un
salon care se respecta vei avea parte de toate acestea, dar si de produse
profesionale potrivite, alese sa ofere clientilor sai tot ceea ce este mai bun.
Dar mai mult decat aceste produse, stilistii cu experienta si multa pasiune
sunt o garantie in plus ca vei obtine rezultatele dorite de fiecare data.
Care sunt cele mai importante aspecte care scot in evidenta frumusetea
parului ? Care este modul in care dvs sfatuiti clientele in alegerea celor mai
bune combinatii si variante?
Claudiu Ferko: Parul iese in evidenta prin amestecuri de
culori, prin tunsori de calitate si coafuri cu personalitate. Domeniu
imaginativ, coafatul da posibilitatea de a crea stiluri de la cele mai naturale
pana la cele mai sofisticate. Rock sau Glamour, totul se obtine prin coafura si
styling. Pentru a atrage clienti in coafor nu mai este suficient sa stii sa
faci o coafura, sa vopsesti si sa tunzi perfect, acest lucru este subinteles
intr-un salon de prestigiu. Trebuie sa surprindem clientii cu o noua forma de
a-i servi. Este o forma moderna, dar simpla, de a intelege coafura. Trebuie sa
ne detasam de mentalitatea de “frizer”, mai ales la primul contact, in timpul
primei conversatii cu clientii. Trebuie sa ne comportam ca niste profesionisti,
sa ascultam foarte atent si sa intuim care sunt nevoile lor de imagine, in
sfarsit, sa-i facem sa se simta unici , nu doar multumiti ca au ales
coaforul nostru. Parul “vorbeste” si stilistul profesionist este singura
persoana care ii intelege “limba”. Trebuie sa punem pe primul loc
sfatuirea si informarea clientilor. Ne intereseaza parul tau ca si cum ar fi al
nostru. Noi, stilistii, suntem singurii profesionisti care se dedica
parului si care iti comunica posibilitatile, fara sa le impuna. Te intrebam
de starea parului, cum il simti si ce ti-ar placea sa imbunatatim. Vom tine
cont de forma fetei si forma corpului – echilibrul formei - si de culoarea
pielii si a ochilor –echilibrul culorii. Vom adapta o tunsoare nu doar dupa
forma fetei, ci si dupa personalitatea ta. In solutia pe care ti-o oferim o sa
conteze de asemenea si caracterul tau, profesia si necesitatile impuse de
stilul de viata. Dupa ce ne informam, vom stabili tunsoarea tinand cont de moda
si tendinte, scotand in evidenta trasaturile frumoase si ascunzand orice
imperfectiune. Libertatea de exprimare prin alegerea culorilor si posibilitatea de a jongla cu schimbarile
radicale de look sunt date de garantia pe care o aduc produsele profesionale,
de experienta acumulata de stilistii nostri, si de tendintele asimilate de
acestia la seminariile specializate pe legile colorimetriei. Tehnica de
colorare este supusa altor principii de aplicare a vopselei decat cele
traditionale. Ce inseamna culoarea pentru noi? - colorarea devine o arta, parul
se transforma intr-o panza pe care “pictorii” nostri se joaca cu nuante si
reflexe dintre cele mai diferite dar care impreuna dau acel altceva dorit de
orice femeie.
Ce alte sfaturi le dati doamnelor care doresc un par frumos si
ingrijit?
Claudiu Ferko: Culoarea sau forma te fac mai frumoasa, dar
asta nu este suficient, deoarece parul tau trebuie sa fie de asemenea mai sanatos si protejat de
radiatiile uv. Produsele profesionale de intretinere si tratament al parului
iti ofera toate aceste lucruri, plus acea stralucire la care doar visezi.. Va
sfatuiesc asadar sa alegeti ceea ce este mai bun in domeniu de infrumusetare,
sa vedeti ce inseamna cu adevarat un par sanatos, pe care o sa-l obtineti inca
dupa primul tratament aplicat in salonul de coafura. Puteti gasi in ziua de azi
o gama completa de produse pentru ingrijirea si tratarea parului, incepand de
la produse pentru reconstructia si repararea parului degradat, produse ce
confera volum parului fin, produse de hidratare intensa pentru parul uscat si
inspicat, produse de imblanzire a parului rebel, cret sau ondulat, produse ce
ofera protectie impotriva factorilor nocivi pentru, produse pentru controlul
matretii, produse de curatire profunda pentru toate tipurile de par, produse
pentru ingrosarea firului de par subtiat, produse pentru mentinerea culorii
vopselei de par, pe scurt, produse ce ofera parului stralucire, forta,
rezistenta, vitalitate, adica tot ceea ce-i trebuie unui par sanatos.