marți, 2 iunie 2009

O cariera de succes in business



Pasi catre o cariera de succes in business



Administrarea afacerilor presupune folosirea unor abilitati unice si dezvoltarea continua a acestora. Luand in considerare faptul ca a fi o femeie de business inseamna in esenta sa ai o traiectorie bine definita si cunostintele aferente realizarii acesteia, am cautat cateva programe de master care s-au dovedit a avea rezultate deosebite in directia atingerii acestui deziderat.

Asadar, absolventa unui master in Administrarea Afacerilor ar trebui sa posede cunostinte corespunzatoare de management, finante, contabilitate, statistica, marketing si managementul resurselor umane, fiind capabila sa analizeze, sa planifice si sa conduca diferitele procese de activitate din cadrul unitatilor economice. Programe sunt nenumarate, dar am ales sa va prezentam unul din topul celor mai bune, cuantificand rezultatele acestuia.





Masteratul in Administrarea Afacerilor, Facultatea de Business, Universitatea "Babes-Bolyai"



Un master in Administrarea Afacerilor la Facultatea de Business din Cluj-Napoca presupune cumularea cunostintelor stiintei manageriale cu abilitatile de lider si antreprenor, alaturi de viziunea inovatoare asupra mediului socio-economic, ecologic si organizational, trasaturi definitorii ale competentei managerilor performanti. De asemenea, responsabilitatea sociala fata de mediul organizational si ecologic, fata de dezvoltarea durabila a societatii si exploatarea eficienta a resurselor, alaturi de implicarea in rezolvarea problemelor comunitatilor locale si globale. Nu in ultimul rand, acesta presupune experienta si competentele practice dobandite in timpul activitatilor didactice, implicarea in crearea si dezvoltarea propriilor afaceri si conducerea diverselor tipuri de afaceri necesare unei economii de piata moderne.

Astfel, absolventul unui master de acest gen al Facultatii de Business dispune de cunostinte solide si aprofundate in domeniul administrarii afacerilor si este capabil sa le aplice in practica, este familiarizat cu tehnicile de rezolvare a problemelor de natura antreprenoriala si este capabil sa fundamenteze, sa elaboreze si sa ia o decizie responsabila. Cunostintele teoretice si practice ii permit sa desfasoare in mod independent diverse activitati manageriale in intreprinderi sau institutii ce functioneaza in diversele domenii ale economiei. De asemenea, absolventii dispun de o practica de specialitate corespunzatoare, fiind competenti sa initieze o afacere proprie, sa conduca eficient o afacere, respectiv sa ocupe pozitii de manager de nivel superior in variate organizatii private sau publice si sunt capabili sa presteze activitati de consultanta profesionala in domeniul administrarii afacerilor
Cum se desfasoara masterul?

Facultatea de Business, prin programul sau de master in Administrarea Afacerilor si nu numai, inarmeaza studentii cu cunostintele si competentele necesare pentru o cariera de succes in domeniul afacerilor, precum si cu capacitatea de autoperfectionare continua. Acest lucru este posibil prin intermediul celor doua programe de nivel licenta "Administrarea Afacerilor" si "Administrarea Afacerilor in Servicii de Ospitalitate", precum si prin intermediul celor doua programe de masterat si anume "Administrarea Afacerilor" si "Management Hotelier".In acest scop se promoveaza un sistem de invatamant de calitate, inovativ, interactiv si flexibil, cu accent prioritar pe latura practica a activitatii economice. Decanul facultatii, conf. univ. dr. Ioan Cristian Chifu, sustine ca in acest mod se incurajeaza dezvoltarea gandirii antreprenoriale autonome si anticipative, se urmareste de asemenea formarea unei viziuni de ansamblu asupra mediului de afaceri national si international, cunoasterea cerintelor si indatoririlor profesiunii de manager si om de afaceri, cunoasterea si responsabilizarea asupra functiilor organizationale si comunitare, formarea aptitudinilor specifice managerilor performanti. Avand in vedere procesele de transformare si modernizare a invatamantului superior la nivel european, proces derulat si in cadrul Universitatii "Babes-Bolyai" si implicit a Facultatii de Business prin aderarea la Declaratia de la Bologna, structura celor doua programe de masterat oferite, Administrarea Afacerilor si Management Hotelier, presupune 4 semestre, ultimul semestru fiind afectat integral practicii masteranzilor.

Facultatea de Business, prin parteneriatele durabile realizate cu organizatii publice si private (societati comerciale, institutii ale administratiei publice centrale si locale, companii nationale si internationale, oameni de afaceri autohtoni si straini, institute de cercetare si universitati din tara si strainatate) se pune in slujba formarii profesionale la nivel cat mai inalt a managerilor si dezvoltarii durabile a societatii romanesti in contextul globalizarii.

Pe plan international, Facultatea de Business are stranse relatii de colaborare profesionala si de cercetare stiintifica cu: Universitatea din Pardubice, Cehia - joint papers; Universitatea de stat din Plymouth, S.U.A. - joint papers; Universitatea din Salerno, Italia - joint papers, joint research; Universitatea din Indiana, S.U.A. - joint papers, joint research; IABE, California, S.U.A. - joint papers, joint research; IESN, Namur, Belgia; NMCP, Olanda - training profesional; Universitatea Economica din Budapesta, Ungaria - visiting professor; HTW, Chur, Elvetia - joint research; Michigan State University, S.U.A. - training profesional.
Facultatea de Business pregateste oameni de afaceri si manageri performanti si responsabili, recunoscuti pe plan national si international. Cateva exemple ar fi: Daniela Popa, General Manager Hotel Premier 4* (business class), Lucian Manzat, fost Director de marca pentru Skoda in cadrul Porsche Romania, actualmente Director General Auto Drive Center, Emil Gobel, Operation Manager Oracle EMEA, Cristina Mihaela Pop, Director dezvoltare Business Capital Management, Lorena Pop, General Manager Silver Hotel Conference and SPA 4* (business class), Radu Muresan, Director Executiv Turda Development, Macarie Emilia, Allianz SE, Munchen etc.

Rubrica realizata de Irina Ionescu
Business Woman Magazine Nr.11 Aprilie 2009